- Zadanie 1
Napisać moduł umożliwiający definiowanie dowolnych liczb rozmytych. Tak, aby liczbę rozmytą można było zdefiniować podając parametry (jakie?).
FuzzyNumber a = new FuzzyNumber(...);
FuzzyNumber b = new FuzzyNumber(...);
- Zadanie 2
Uzupełnić pisany moduł o możliwość mnożenia liczby rozmytej przez liczbę rzeczywistą, np.:
FuzzyNumber c = a.multiply(3);
FuzzyNumber d = b.multiply(-1);
- Zadanie 3
Uzupełnić pisany moduł o możliwość dodawania dwóch liczb rozmytych, np.:
FuzzyNumber e = a.add(c);
FuzzyNumber f = b.add(d);
- Zadanie 4
Uzpełnić pisany moduł o możliwość konwersji liczby rozmytej do liczby rzeczywistej. Zastosuj przynajmniej dwie metody "wyostrzania".
float x = a.toCrisp(TYPE_A)+100;
System.out.println(e.toCrisp(TYPE_B));
System.out.println(f.toCrisp(TYPE_A));
- Alternatywa A: (zadania 1--4)
Zaprojektuj i zaimplementuj system wnioskowania rozmytego, którego dane wejściowe
to temperatura otoczenia,
zachmurzenie, wielkość
opadów oraz cecha osobnicza użytkownika systemu mierzona w skali 1-10, gdzie 1 oznacza
bycie zmarźlakiem (śpi w wełnianych skarpetkach latem),
za 10 oznacza twardziela, który chodzi w rozpiętej kurtce przy mrozie minus 20 stopni.
System ma pełnić rolę doradczą co na siebie włożyć (i czy np. brać parasol).
A. Zdefiniuj niezbędne pojęcia lingwistyczne wykorzystywane przez system oraz odpowiadające
im zbiory rozmyte.
B. Zdefiniuj bazę reguł.
C. Wykorzystaj w systemie różne metody wyostrzania.
D. Zdefiniuj jakie znaczenie będą
miały dane wyjściowe
z tego systemu.
Przeprowadź odpowiednie eksperymenty "na ludziach".
- Alternatywa B: (zadania 1--4)
Obliczyć następujące wyrażenia. Przedstawić wyniki w postaci
graficznej i używanej na wykładach notacji.
a) A1+B
b) A1+C
c) A2+B
d) B+D
e) C+E+2
f) -B
g) A2-A1
h) C-F
i) C-D+A1
j) A2-C
k) 2C
l) -4B