Zadanie 3 (3p)
Zaprojektować klasę Osoba z polami opisującymi
nazwisko i wiek. Klasa powinna być wyposażona w konstruktory, metody
ustalające/pobierające dane osoby oraz metodę toString() zwracającą informacje
o danej osobie. Następnie, zdefiniować klasę Student rozszerzającą klasę Osoba z dodatkowym polem
opisującym numer grupy, do której należy student. Klasę Student wyposażyć w potrzebne
konstruktory i metody, które korzystają, tam gdzie jest to możliwe, z
konstruktorów oraz metod nadklasy. Każdy student powinien mieć
swój unikalny
numer (zaczynając od 1), nadany automatycznie przy jego
tworzeniu.
Zadanie 4 (3p)
Zaprojektować klasę abstrakcyjną Figura oraz dwie klasy Kolo, Prostokat:
Klasa abstrakcyjna Figura:
Pola: protected
int x, y;
// określają położenie figury
protected String fig =
"Jeszcze nie wiadomo";
// określa nazwę figury z wartością początkową
Konstruktor: public Figura(int x, int
y)
// konstruuje figurę na podstawie podanego położenia
Metoda: public void pokaz()
// wypisuje nazwę figury i położenie
Metoda abstrakcyjna: public abstract void
pozycja(int x, int y) // wypisuje komunikat, czy punkt (x,
y) leży wewnątrz figury
Klasy Kolo, Prostokat rozszerzają klasę Figura:
Kolo:
Dodatkowe pole: private int promien;
Konstruktor: public Kolo(int x, int y,
int r)
// konstruuje koło o środku w punkcie (x, y) i
promieniu
r
Implementacja metody abstrakcyjnej: public
void pozycja(int x, int y)
Przedefiniowanie metody: public void
pokaz()
// wypisuje dodatkowo promień koła
Prostokat:
Dodatkowe pola: private int szer, wys;
// szerokość i wysokość prostokąta
Konstruktor: public Prostokat(int x, int
y, int s, int w) // konstruuje prostokąt (o bokach
równoległych do osi układu współrzędnych)
// z podanym
położeniem
lewego górnego wierzchołka (x, y), szerokością s,
wysokością w
Implementacja metody abstrakcyjnej: public
void pozycja(int x, int y)
Przedefiniowanie metody: public void
pokaz()
// wypisuje dodatkowo parametry szer, wys
Testowanie:
Funkcja główna publicznej klasy
public static void main(String[] args)Wynik działania programu powinien wyglądać następująco:
Kolo
Srodek - (200, 200)
Promien - 50
Punkt (200, 200) lezy wewnatrz kola
Prostokat
Lewy gorny - (200, 200)
Szerokosc: 50, Wysokosc: 50
Punkt (210, 300) lezy na zewnatrz prostokata
Zadanie 6 (7p)
Rozbudować zadanie 2 o dodatkowe klasy obsługujące banki oraz bankomaty:
Każdy bank ma m. in. nazwę, unikalny identyfikator, listę kont oraz aktualną stopę procentową - wspólną dla wszystkich kont.