Zadanie 20 (1p)
Scharakteryzować (na papierze) klasę obiektów reprezentujących osoby (atrybuty-cechy, komunikaty).
Zadanie 21 (1p)
Scharakteryzować (na papierze) klasę obiektów reprezentujących studentów. Czy widzisz zależność między tą klasą, a klasą z zadania 20?
Zadanie 22 (2p)
Scharakteryzować (na papierze) klasy obiektów reprezentujących na płaszczyźnie:
1. prostokąty
2. okręgi
3. trójkąty
Czy możemy zdefiniować bardziej ogólne klasy?
Zadanie 23 (2p)
Jakie wartości wypisze na konsolę następujący fragment programu. Odpowiedzieć bez pisania programu.
String s1 = "a";
String s2 ="b";
String s3 = "ab";
System.out.println(s1+s2);
System.out.println(s3);
System.out.println(s3==s1+s2);
System.out.println(s3.equals(s1+s2));
System.out.println(s3=="a"+"b");
s1="1";
System.out.println(s1+2+3);
System.out.println((s1+2)+3);
System.out.println(s1+(2+3));
System.out.println(s1+(2/3));
System.out.println(s1+2/3);
Sprawdzić swoją odpowiedź
pisząc
program, który pokazuje wyniki operacji.
Zadanie 24 (4p)
Dane są 2 klasy: Point (reprezentuje punkty na płaszczyźnie) oraz Circle (reprezentuje koła na płaszczyźnie). Dostępne są następujące metody (komunikaty-usługi):
Klasa Point:
1. int getX():
zwraca współrzędną x
2. int getY():
zwraca współrzędną y
3. void setX(int a):
ustawia wartość współrz. x
4. void setY(int b):
ustawia wartość współrz. y
5. void show():
wyprowadza informację o punkcie
6. double
distance(Point
p): zwraca odległość między
naszym punktem a punktem
p
Obiekty tej klasy tworzy się następująco:
Point p = new Point(x, y); // x i y są współrzędnymi całkowitymi punktu p
Klasa Circle:
1. Point
getCenter():
zwraca środek koła
2. int getRadius():
zwraca promień koła
3. void
setCenter(Point
c): ustawia środek koła
4. void
setRadius(int
r): ustawia promień koła
5. void show():
wyprowadza informację o kole
6. boolean
inside(Point
p): sprawdza, czy punkt
p leży wewnątrz naszego
koła
7. boolean
isBigger(Circle
c): sprawdza, czy nasze koło jest większe niż
koło
c
8. double area():
zwraca pole koła
Obiekty tej klasy tworzy się następująco:
Point p = new Point(x,y);
//
x i y są współrzędnymi
całkowitymi
punktu p
Circle c = new Circle(p, r); // koło
c ma
środek w punkcie p i promień
całkowity
r
Korzystając z dostarczonych definicji klas Point, Circle napisać program, który tworzy obiekty tych klas i testuje działania WSZYSTKICH metod. Dane wejściowe (współrzędne, promienie) podać w oknach dialogowych.
Uwaga: W środowisku Eclipse,
archiwum zawierające
klasy Point.class i Circle.class należy
umieścić w bibliotece dołączonej do projektu.
Zadanie 25 (2p)
Zdefiniować (i przetestować w głównej funkcji main) metodę: