Obiekty i klasy
 

Zadanie 26 (4p)

Wzorując się na przykładzie, stworzyć klasę Point reprezentujacą obiekty - punkty w układzie współrzędnych Oxy, z:

a) konstruktorami:

Point(): tworzy punkt (0,0)
Point(int a): tworzy punkt (a,0), gdzie a jest liczbą całkowitą
Point(int a, int b): tworzy punkt (a,b), gdzie a,b są liczbami całkowitymi

b) metodami 1-6 z zadania 24
c) metodą 7:

boolean parallel(Point p)

która zwraca
true jeśli odcinek łączący punkt p z naszym punktem jest równoległy do jednej z osi układu współrzędnych, false w przeciwnym przypadku.

Przetestować jeszcze raz.
 

Zadanie 27 (4p)

Stworzyć klasę Circle (korzystając z własnej klasy Point, zadanie 26) reprezentujacą obiekty - koła w układzie wspólrzędnych Oxy, z:

a) konstruktorami:

Circle(): tworzy koło z środkiem (0,0) i promieniem 1
Circle(int r): tworzy koło z środkiem w punkcie (0,0), i promieniem całkowitym r
Circle(Point p, int r): tworzy koło z środkiem w punkcie p, i promieniem całkowitym r

b) metodami 1-8 z zadania 24.

Przetestować jeszcze raz.