Wstęp do Javy: typy i operacje

Zadanie 8 (1p)

Zmodyfikować nasz pierwszy program, tak by wyprowadzał na konsolę różne napisy:

    1. nasze imię i nazwisko,
    2. w jednym wierszu napis "Hello", w następnym imię,
    3. dowolne wymyślone napisy-eksperymentować z łączeniem różnych napisów.

Każdą wersję programu skompilować i uruchomić.


Zadanie 9
(1p)

Napisać program, który za pomoca jednego wywołania System.out.println() wypisze na konsoli:

                               *
                             ***
                           *****
                         *******

Zadanie 10 (2p)

Napisać program, który dla 2 liczb naturalnych podanych w programie, wyprowadza ich sumę, różnicę, iloczyn, iloraz, resztę z dzielenia, wynik dzielenia całkowitego z opisem, np.
                          x = wartość;
                          y = wartość;
                          x+y = wartość sumy
                          x-y = wartość różnicy
                          x*y = wartość iloczynu
                          x:y = wartość ilorazu
                          x%y = reszta z dzielenia
                          x/y = wynik dzielenia całkowitego


Zadanie 11 (2p)

Napisać program przekształcający dane o temperaturze podane w skali Fahrenheita do skali Celsjusza. Dane wejściowe (w skali F.) podać w inicjacji odpowiedniej zmiennej (typu double) w programie. Konwertować wynik do typu int.


Zadanie 12
(2p)

Jakie wartości będą miały zmienne a, b, c, d w kolejnych punktach tego programu:

        int a = 1;
              
        a++;    
                        
        ++a;    
                
        int b = a++;    
                
        int c = ++b;    
                
        int d = ++a/b++;
Odpowiedzieć bez pisania programu. Sprawdzić swoją odpowiedź pisząc program, który pokazuje wyniki operacji.

 
Zadanie 13
(1p)

Napisać program pokazujący kody wszystkich polskich liter.


Zadanie 14 (2p)

Napisać program, który pobiera 3-cyfrową liczbę naturalną i wyprowadza cyfry tej liczby w odwrotnej kolejności (np. 123->321). Dane wejściowe podać w inicjacji odpowiedniej zmiennej (typu int) w programie.


Zadanie 15
(3p)

Napisać program, który rozwiązuje równanie kwadratowego: a*x*x + b*x + c = 0. Współczynniki rzeczywiste podać w inicjacji odpowiednich zmiennych (typu double) w programie.


Zadanie 16
(3p)

Napisać program, który rozwiązuje układ równań postaci:

            a*x + b*y =c
            d*x + e*y =f

Dane wejściowe podać w inicjacji odpowiednich zmiennych (typu double) w programie.

Zadanie 17 (2p)

Napisać program, który oblicza największą liczbę ze 3 podanych liczb. Dane wejściowe i wyjściowe podać w oknach dialogowych.


Zadanie 18
(3p)

Napisać program, który pobiera 3 argumenty o postaci liczb rzeczywistych i wyprowadza je w porządku niemalejącym. Dane wejściowe i wyjściowe podać w oknach dialogowych.


Zadanie 19
(4p)

Każdy prostokąt na płaszczyźnie jest określony przez 2 punkty: lewy górny i prawy dolny. Dane są dwa prostokąty A i B. Ich parametry (8 liczb całkowitych) użytkownik podaje w inicjacji odpowiednich zmiennych. Policzyć pole części wspólnej A, B.